Ny kompis!

Här är min nya kompis:



Tyvärr så påverkar det mitt bloggande negativt och mitt stickande har blivit något åsidosatt också för tillfället. Men jag både stickar och syr, så tiden räcker inte riktigt till för att blogga också, men jag lovar att jag ska försöka att hålla informerade om åtminstone sockklubben och Hemlisen :)

Här är vad jag och min kompis gjort hittills:

 

Till vänster en tetrapcksformad necessär till min brorsdotters födelsedag och till höger en snabbsydd axelremsväska till mig.

Mönstret på necessären hittade jag på Ica-Kurirens hemsida, den är sydd av en bordstablett som jag hittade på rea på Duka.
Mönstret på väskan hittade jag på sysidan, men nu hittar jag inte igen det, vilket är synd för det var vekligen ett enkelt mönster att följa och jag skulle vilja göra en till, för den här är aningens för liten, jag får inte plats med både matlåda, stickning och bok, så jag måste göra en större :). Tyget är en stuv från Åhléns och fodret är en av mammas gamla långklänningar,

När det kommer till sockstickning så har jag repat upp både Aprilsockan och Påskextrat. Jag kände mig inte nöjd med någon av dem. Aprilsockan tror jag att jag hoppar över nu när majmönstret har kommit, det ser underbart ut, så jag gör nog det istället.
Påskextrat har jag börjat om på och har kommit till hälen på den ena och just avslutat hälen på den andra. Jag stickar dem från tån och upp så nu är det bara nedförsbakce kvar och det kan jag göra på bussen :)

På mina stickor sitter nu också två saker som ska ges bort som jag inte kan avslöja för mycket om, men jag kan ju säga det att jag önskar att jag inte behövde jobba, för det tar för mycket tid från min stickning...

Stickcafé förra helgen, lika trevligt som vanligt, sista gången på kursen i tvåändsstickning förra veckan (vantarna kommer kanske att bli klara till nästa vinter, om det är så att jag ligger i), utveckligssamtal, information om gymnasieval, födelsedagar och solen skiner ute. Jag önskar att det kunde finnas en dag till mellan lördag och söndag...

Åter till verkligheten...
Over and out!!

//Zooni

För Engla och Pernilla




//Zooni

Hmm

Jag undrar jag om jag vet vem min Hemlis är, jag är inte säker men har en aning.....

//Zooni

Hemlispresent

Här kommer äntligen bliderna av hemlispresenten i det andra hemlispaketet!!

     

Den är sååå cool :)
Tack tack snälla Hemlisen!!

//Zooni

Mycket snack och liten verkstad

Tänkte att jag skulle visa en del av det jag håller på med. Det här ska ju föreställa en stickningsblogg, så lite stickning vore kanske på sin plats. Jag låter bilderna tala för sig själv.

 
Mina Whitby från "Knitting on the road" skriven av Nancy Bush.
Stickade i det underbara garnet från Argentina som mamma köpte till mig.
Stickor 4 och ett par riktiga sitta-i-soffan-sockar, mjuka fluffiga och gosiga.
(och som bonus en bild på mina favvoskor för tillfället).


 
Ett par dashing, mönster finns på Knitty.com, närmare bestämt här
Argentinagarn, stickor 4 och lite tålamod :)
Bubbelgumsrosa, mjuka och varma.



  

 
Sockor är också på G, Slippery socks och Quill Lace, båda från Knitty, och inget som jag är jättenöjd med, de håller på att ligga till sig några dagar för eventuell upprepning. Jag borde nämligen byta stickor, Quill Lace borde jag sticka på 2½ och Slippery socks på 3, men vi får se hur jag gör.


Stickar lite på den här så länge:

 
Lace Ribbon Scarf mönstret kommer förvånansvärt nog från Knitty ;)



 
Några söta nystan inropade från Tradera. Mjuka och härliga garner. De ska förvandlas till sockor någongång under året :)


Och slutligen ett par bilder på vinsten från Garnkorgen i sockklubbens första tävling. :):)
 

Kanske, kanske skulle jag försöka att uppdatera bloggen lite oftare, så kanske inte inläggen blir så långa :)

Har anmält mig till sticcafeét den 19:de hos Medsols Ekoliv också.

Over and out!!

//Zooni


Till Hemlisen

Jag fick paketet/brevet från dig i torsdags, och jag har varit såå slarvig att inte tacka för det och visa upp det här, men jag ville se till att få en bra bild på den innan jag sa något om den, för som du vet så är det roligare att se än att berätta :)
Tack så mycket, den har följt med mig både på stickkurs och till jobbet, det är jätterolig och jag gillar den skarpt, den passar mig perfekt!! :) Ska se om jag får till en bild nu...

//Zooni 


Wooho!

Jag har vunnit!! 

Efter en morgon som inte hade kunnat börja mycket sämre så tittar jag som hastigast in på stickamera innan det är dags att gå till jobbet, och vad hittar jag?! Jo vinnaren är dragen i Stickameras sockklubbstävling. Och det är JAG som har vunnit!! Nu känner jag mig mycket gladare och jag längtar redan tills jag får klappa och krama det där garnet som kommer från Garnkorgen :)

Over and out!!

//Zooni, lite gladare än nyss


RSS 2.0