...

Jobba, äta, sova, sticka, jobba, jobba, äta, sova, sova, äta , jobba, sticka, jobba....

...nej där finns inte mycket plats för att blogga just nu, och jag tycker att det är roligare att sticka än att blogga, så bloggen får vänta :)


Over and out!!
//Zooni


Seduction socks

Jag är inte så snabb alla gånger, men här kommer iallafall mina klara Seduction Socks, som var mönstret i Maj i sockklubben.

         

Stickat i kinesiskt ullgarn på stickor 3. Lätt och roligt mönster som nästan stickade sig själv :)

Garnet ropade jag in på Tradera, och jag tycker att det är helt fantastiskt :)


Over and out!!

//Zooni

Sprooiiing!!

Augusti Spring Forward, Augustimönstret i sockklubben, var ett lätt mönster, som ett rinnande vatten över mina stickor...fast inte så blött förståss. Mönstret var lätt att lära och gick fort att sticka.
Jag stickade i Opal Regnskog färg 2030 Jakob der Freche och på stickor 2½mm. Passningen i randingen blev inte exakt, men tillräckligt bra för att jag ska vara väldigt nöjd. So far det här är mina favvosockor i sockklubben, både att sticka och att använda.

        
  

Och min nya kamera (eller iallafall ny för mig, men bättre begagnad och absolut min egen) är väldigt bra. Nackdelen är dock att jag inte har någon laddare ännu, utan jag får vara väldigt restriktiv med att fota tills löningen kommer och jag har råd att köpa en laddare. :)

Over and out!!

//Zooni

Next!

Det sägs att julen varar ända till påska, men varar då påsken ända till september eller?

Här kommer iallafall mina Påskextra sockor: Quíll Lace, i den extremt opåskiga färgen grått :)

  

Bättre sent än aldrig sägs det och dessa har varit klara ett tag nu.


Over and out!!

//Zooni

Nu ska vi se...

...nu har jag äntligen fått tummen ur och tömt kameran.

Jag börjar med att visa min första och hittills enda sjal jag stickat:

     


Jag stickade denna Kiri till min svägersa i 50-årspresent. Jag stickade i Crystal Palace Kid Merino i färgen Chocolate/Almonds, jag stickade på Addi Lace rundsticka storlek 4.5mm och det gick åt 4 nystan. Det var verkligen en utmaning, speciellt som jag har jättesvårt för att sticka på rundsticka, men jag klarade det och jag tror att mottagaren var nöjd :)

Sedan visar jag en liten väska/påse som jag sydde och skickade till min Hemlis i Hemlis3:

         

Jag hittade mönstret på påsen här: Sock Bag. Det var ett roligt litet projekt. Här finns några fler bilder sydda efter samma mönster. Tygerna var stuvar jag hittade på Panduro och garnerna kommer från Garnkorgen och ingick också i Hemlispresenten.

Och som vanligt är alla bilder klickbara för mer detaljer.

Over and out for now.

//Zooni



 

RSS 2.0