Calorimetry

I går ville jag ha något snabbt och enkelt, något som inte kräver allt för stor tankeverksamhet och som blir klart fort. Kunde ju iofs ha stickat en till grytlapp eller två, för det är ju meningen att det ska vara åtminstone ett par till klara till jul. Eller så kunde jag ha fortsatt på min hemlis, men det är ju inget brått med och inte är den så jätterolig att sticka heller. 
Jag surfade runt lite och hittade den här: Calorimetry* från Knitty. Dock kollade jag runt lite på Ravelry innan jag började och lydde råden där att inte lägga upp alla 120 maskor, så jag misnakde till 100 och det blev precis på gränsen till lagom. Jag stickade den i 3-trådigt svenskullgarn från Kilafors i den juliga och uppiggande färgen GRÅTT. :)
Lätt som en plätt och klar på en kväll, sådana här blir det nog fler av, jättekul att sticka. Nu fattas det bara en knapp, men det har jag nog någon här om jag bara letar lite. Dottern har dock tagit kameran med sig till sin kompis så någon bild blir det inte idag.

I kväll ska jag äta julbord på Dössbergets Värdshus, det ska bli gott och trevligt, första julmaten för iår, förutom de resterna vi åt i januari, fast de räknas ju inte :)

Jag är ledig imorron också, då hoppas jag att kameran är hemma igen så ska jag ta lite foton och lägga upp här.

Julkalendern hos Fröken Fräken går framåt, men fortfarande har jag inte en susning om vad det kan bli, spänningen stiger för varje dag :)

*Calorimetry (förklaring på engelska)


//Zooni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0