Önskelista 2008

I år vill jag, utan inbördes önskeordning och utan att lova att ens en enda sak av det kommer att bli klart:


  • Sticka en GreenGable-hoodie till mig själv i födelsedagspresent, jag fyller år i april så önska mig lycka till att hinna med det. Jag hittar inte det här garnet till salu någonstans i Sverige och på de finska sidorna så står det bara på, hör och häpna: Finska! Någon som vet var man kan få tag i det? Eller något bra förslag på ersättningsgarn.
  • Sticka massor av sockor i stickameras sockklubb.
  • Lära mig att sticka två sockor samtidigt på två rundstickor á la Queen Kahuna. Ropade in boken på Tradera för en billig peng och har läst den noggrant från pärm till pärm, men inte vågat mig på det ännu.
  • Sticka åtminstone tre presenter, en är redan påbörjad och ungefär hälften av själva stickningen gjord. Sedan ska det sys och kantas och tovas och grejas. Den ska vara klar 1 mars senast så jag måste nog rappa på lite med den. Bild kommer när den är klar och levererad. De andra har jag bara vaga planer för men en ska vara klar första maj och den andra i sommar nångång.
  • Jag vill gärna sticka en Central Park Hoodie  också, men jag har ju inget kreditkort så jag kan inte handla på nätet. Kanske ska önska mig mönstret i födelsedagspresent, så lägger jag betalningsproblemet på någon annan. Hmm ingen dum idé faktiskt, man kan ju tro att jag kommit på den själv, och förresten när jag ändå är igång så önskar jag mig garnet också :)
  • De här pulsvärmarna till mig och sambon.

Och förutom detta som jag faktiskt har allvarliga planer på så dyker det säkert upp en hel del andra sker som jag också vill göra.


Gott nytt år på er alla och sticka lugnt!


//Zooni


Kommentarer
Postat av: Monica Hansen

Gott Nytt År!

2008-01-03 @ 10:59:33
URL: http://intestickbloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0