Ja, ja jag måste väl....

...eller måste och måste. Men jag är ju så sugen på att joina stickameras sockklubb, och då måste man ju ha en blogg, så då fick det ju bli en sån här :)

Egentligen har jag inte tid att ha en blogg, jag har ju knappt tid att sticka, så vi får se hur det kommer att gå, om jag hinner med eller inte, eller som vi säger här i Dalarna: "Orsa kompani lovar ingenting! Bestämt!" .

Nu skulle jag ju ha haft några FO´s och skrävla med, men jag är lite osäker på hur man laddar upp bilder, så det kommer senare :)

/Zooni

Kommentarer
Postat av: lina

Hej mamma!
Lycka till med stickningen till JOns bäbis.
Och glöm inte O.C-boxen imorgon. :)
Kram LIna.

2007-11-29 @ 18:01:47
Postat av: Zooni

Tack Lina!
*memorerar: Ta med O:C-boxen till Jon*
Kram

2007-11-29 @ 18:04:40
Postat av: åsa i norr

Välkommen till oss andra bloggisar i cybervärlden. Det här är jättekul. Blir lite av ett gift när man väl har börjat.

2007-11-29 @ 19:44:22
URL: http://www.asassticksida.bloggagratis.se
Postat av: Zooni

Tack Åsa!
Känns lite pirrigt att andra ska få se vad man gör och så, men jag tror dig, det blir nog skoj :)
//Zooni

2007-11-29 @ 20:34:07
Postat av: Malin.....

Hej mamma, hoppas att det går bra att ha en hemsida, och vad händer om du har en hemsida. Får du nått av stckamera då eller vad?? Kram MaliiiN

2007-11-29 @ 20:38:56
Postat av: Zooni

Hej Mailn
Ja jag får vara med i deras sockklubb och får ett gratis sockmönster varje månad, sen stickar alla i klubben efter samma mönster och visar upp bilder på sockorna på stickameras hemsida. Kul va? :)
Kram

2007-11-29 @ 20:48:42
Postat av: Elisabeth

Hej, vet dum jag har alltid trott att man sagt "Orsa kompani lovar ingenting bestämt!" , och det är ju faktiskt skillnad, även om den nu inte hörs!

snygga grytlappar, hur stickar man dem?

2007-12-03 @ 20:22:00
URL: http://handmade.smuligt.com/
Postat av: Zooni

Hej Elisabeth!
Det var ganska roligt för det var först när jag länkade till wikipedia som jag insåg att jag också alltid sagt fel! :)

Det är egentligen inga grytlappar utan det som på engelska kallas "dishcloth", och jag hittade mönstret här: http://www.canadianliving.com/crafts/knitting/knit_a_ballband_dishcloth.php
Fast de funkar utmärkt som grytlappar :)

(Om du behöver hjälp med att översätta mönstret så hör gärna av dig)

//Zooni

2007-12-03 @ 21:15:14
Postat av: Elisabeth

Jamen titta, där var ju receptet, jättetack!

(och det är smart att göra om nånting som en dishcloth till en grytlapp, mycket bättre!)

2007-12-04 @ 05:10:24
URL: http://handmade.smuligt.com/
Postat av: Farsan

Tjusigt att kunna sticka sin egen rånarluva.
Glöm ej att välja en personlig stuk så att man inte förväxlas med andra bovar.

2008-01-05 @ 20:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0