Ny kompis!

Här är min nya kompis:



Tyvärr så påverkar det mitt bloggande negativt och mitt stickande har blivit något åsidosatt också för tillfället. Men jag både stickar och syr, så tiden räcker inte riktigt till för att blogga också, men jag lovar att jag ska försöka att hålla informerade om åtminstone sockklubben och Hemlisen :)

Här är vad jag och min kompis gjort hittills:

 

Till vänster en tetrapcksformad necessär till min brorsdotters födelsedag och till höger en snabbsydd axelremsväska till mig.

Mönstret på necessären hittade jag på Ica-Kurirens hemsida, den är sydd av en bordstablett som jag hittade på rea på Duka.
Mönstret på väskan hittade jag på sysidan, men nu hittar jag inte igen det, vilket är synd för det var vekligen ett enkelt mönster att följa och jag skulle vilja göra en till, för den här är aningens för liten, jag får inte plats med både matlåda, stickning och bok, så jag måste göra en större :). Tyget är en stuv från Åhléns och fodret är en av mammas gamla långklänningar,

När det kommer till sockstickning så har jag repat upp både Aprilsockan och Påskextrat. Jag kände mig inte nöjd med någon av dem. Aprilsockan tror jag att jag hoppar över nu när majmönstret har kommit, det ser underbart ut, så jag gör nog det istället.
Påskextrat har jag börjat om på och har kommit till hälen på den ena och just avslutat hälen på den andra. Jag stickar dem från tån och upp så nu är det bara nedförsbakce kvar och det kan jag göra på bussen :)

På mina stickor sitter nu också två saker som ska ges bort som jag inte kan avslöja för mycket om, men jag kan ju säga det att jag önskar att jag inte behövde jobba, för det tar för mycket tid från min stickning...

Stickcafé förra helgen, lika trevligt som vanligt, sista gången på kursen i tvåändsstickning förra veckan (vantarna kommer kanske att bli klara till nästa vinter, om det är så att jag ligger i), utveckligssamtal, information om gymnasieval, födelsedagar och solen skiner ute. Jag önskar att det kunde finnas en dag till mellan lördag och söndag...

Åter till verkligheten...
Over and out!!

//Zooni

Kommentarer
Postat av: Ninni

Hej
Kul att träffas i lördags. Nästa stick o brinn är på Gemensamma krafter på Meteorgatan i Jacobsgårdarna 12/4 måndag kl 18.30. Hör av dig om vi ska ta sällskap

//n

2008-04-28 @ 14:56:21
Postat av: Eva ( Trollmormor)

Hej!
Hur är det, går det bra med din nya kompis.
Jag ser att det blivit lite smått och gott.
ska du till sifferbo den 18 maj, jag ska anmäla mig och Eva dit.
Vet du om det är några andra stickcafeer på gång.

Ha det bra Trollmormor

2008-05-04 @ 21:17:55
URL: http://trollmormor.blogspot.com
Postat av: Trollmormor

Hej
Vi kommer, jag ska jobba till halv sex.
Jag ska hämta Eva N på Bullermyren, vi kan ta upp dig också så åker vi tillsammans.
Hör av dig.
Ha det bra Eva

2008-05-08 @ 18:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0