Nu ska vi se...

...nu har jag äntligen fått tummen ur och tömt kameran.

Jag börjar med att visa min första och hittills enda sjal jag stickat:

     


Jag stickade denna Kiri till min svägersa i 50-årspresent. Jag stickade i Crystal Palace Kid Merino i färgen Chocolate/Almonds, jag stickade på Addi Lace rundsticka storlek 4.5mm och det gick åt 4 nystan. Det var verkligen en utmaning, speciellt som jag har jättesvårt för att sticka på rundsticka, men jag klarade det och jag tror att mottagaren var nöjd :)

Sedan visar jag en liten väska/påse som jag sydde och skickade till min Hemlis i Hemlis3:

         

Jag hittade mönstret på påsen här: Sock Bag. Det var ett roligt litet projekt. Här finns några fler bilder sydda efter samma mönster. Tygerna var stuvar jag hittade på Panduro och garnerna kommer från Garnkorgen och ingick också i Hemlispresenten.

Och som vanligt är alla bilder klickbara för mer detaljer.

Over and out for now.

//Zooni



 

Kommentarer
Postat av: lilla my

jag är suuuperglad för min hemlispåse! den följer med mig överallt som min `lekpåse` alltid fylld med ett stickprojekt och en bok och oftast även något annat smått och gott =) Ha en fortsatt skön sensommar *My

2008-08-04 @ 10:01:40
URL: http://lillamy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0