Mrs Beeton

Jag är inte med i pulsklubben, men i botten på min skrynkliga ICA-kasse, som jag förvarar mina restgarner i, snubblade jag över lite garn som skulle vara snyggt att göra Mrs Beeton i.

Det är bara det att jag är inte någon pärlmänniska, (och jag är ingen pulsvärmarmänniska heller för den delen, men jag gillar ju att sticka) och jag vet inget om pärlor, men jag vill iallafall prova att använda dem.
Så i mönstret står det att man ska ha 108 st pärlor 11/0 och 18 st pärlor 8/0 och här sitter jag nu som ett fån och har ingen aning om vad jag ska köpa, finns det någon som kan hjälpa mig? Jag kan ju iofs steppa ned på Panduro och fråga, men jag vet ju knappt vad jag ska fråga efter...

//Zooni


Kommentarer
Postat av: Bibblostick

Fråga precis efter det som står i beskrivningen. De som säljer pärlor vet vad det betyder.

2008-02-23 @ 18:59:43
URL: http://bibblostick.blogspot.com
Postat av: Zooni

Tack för tipset! Jag tågade glad i hågen in på Panduro med min lilla lapp som jag hade med mig och sa att jag ville ha sådana här pärlor, då tittade hon på mig och sa: -Öhmm, ingen aning...
Så nu är jag tillbaka på ruta 1 igen.


//Zooni

2008-02-24 @ 17:36:59
URL: http://zooni.webblogg.se
Postat av: monke

Hej kompis! Ang pärlorna på Panduro. Du kan köpa dem som är 2,7 mm (är egentligen 9/0) samt de lite större 4, nånting mm som är 8/0. Ju högre tal desto mindre pärla. De hänger på de högra väggen när du kommer in i affären. Hade ni trevligt i lördags? Jag hade en lååång arbetsdag men det var soligt i alla fall.
monke

2008-02-24 @ 18:01:40
URL: http://monkeshandarbetsblogg.blogspot.com/
Postat av: Zooni

Åhh Tack! jag stod där och fingrade på påsarna idag, men jag vågade inte köpa för jag visste inte vilka som skulle passa, men nu vet jag. tack för hjälpen!!
Jo det var trevligt, lite dålig uppslutning kanske, men det var iallafall trevligt :). Ska du med till Vassbo den 6:e?

//Zooni

2008-02-24 @ 22:11:59
URL: http://zooni.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0