I mål!!

Japp japp, jag klarade målet på 100 000 steg, jag hamnade på 106 429 :)

En dag som började 09:45 med ett besök hos frissan kom mamma och hämtade mig, hon hade min äldsta dotter med sig och de hade varit och hämtat kajaken hon skulle sälja. Så styrde vi kosan mot Sandviken för att lämna av den sålda kajaken och hämta upp den köpta :).
Så med kajak på taket, lite kortare hår än igår, pengar på fickan och ett sjusäderles bra humör åkte vi vidare mot IKEA i Valbo. Vi gick runt ett varv, och sedan var det dags för lunch, sedan giick vi runt ett varv till och sedan ett halvt (och vid det här laget var vi lite vilse faktiskt), vi visste att vi hade sett det där skåpet, men vi hittade inte tillbaka till det. Efter en kopp kaffe och en godsak så hittade vi dock igen skåpet vi skulle ha, sedan tog vi ett par varv till för säkerhets skull ;p. Vi styrde stegen mot kassan, kom på att vi hade glömt garderoberna, så det var bara att vända igen det. Men efter många om och men så stod vi utanför kassorna och insåg att: det här får vi inte med oss hem, se det var bara att beställa en hemkörning, så nu får vi vänta fem dagar eller så på att grejjorna ska komma....Vi satte oss i bistron och tog en glass och konstaterade att ingen av oss känner en enda karl som skulle klara detta: 7 (sju) timmar på IKEA, utan att bryta ihop, gnälla eller rent av gå ut, vi blev inte osams en enda gång, och jag tror till och med att vi fick med oss allt vi hade siktat in oss på innan :)

På väg hem skulle vi stanna till hos brorsan i Falun för att mamma skulle ringa ett viktigt samtal före nio, men så när vi var ett kvarter från brorsans hus så kände jag: Det är nåt som inte stämmer!! Jag bromsade in och ....Oj se där!! Där kommer kajaken!!! Fästena på takbryggan hade släppt och kajaken var så här I----I nära att glida av blien, både mamma och dottern kastade sig ur bilen, och jag letade febrilt efter varningsblinkersen. Klockan var fem i nio så samtalet fick visst vänta tills imoron. Brorsan kom och hjälpte oss på med kajaken igen. hem kom vi runt 10-tiden, trötta, fattiga och lyckliga. Hur kan det vara så kul att gå på IKEA?!?

Nu är det dags för sängen, och imorgon ska jag montera hyllsystemet Antonius, förvaringsboxarna Komplett skall vikas ihop, och sortera mina nya Fixasaker i städskåpet. Sen är det bara att sätta sig och vänta på att byrån Hemnes ska komma så vi kan montera ihop den och mina garner kan få ett nytt bo!

Det finns faktiskt mycket värre sätt att börja semestern på :)

Over and out!!

//Zooni

Kommentarer
Postat av: Trollmormor

Vilken härlig dag ni haft,vi åker till Stockholm med tåget på lördagmorgon ska försöka leta reda på en garnaffär.Vi tänkte åka till Tunaåstrand på onsdagkväll och sticka det är bara och hänga på.

Hör gärna av dig .



kramelikram trollmormor

2008-06-24 @ 10:48:32
Postat av: Trollmormor

Bra jag har också semester den här veckan.

2008-06-24 @ 20:37:19
Postat av: Trollmormor

Hej

Vill du skriva namnet på böckerna, jag tänkte gå in och beställa på bokhandeln.



//Eva

2008-06-26 @ 17:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0