Pust och stånk!

Snart är mammas flytt äntligen klar!! Det känns så bra, hon verkar trivas i nya lägenheten, och huset är snart ur världen. Lite småplock, loppisgrejjor och skräp kvar bara att ta reda på, städningen har hon (tack och lov!) lejt bort så nu kan hon istället vara och pyssla på nya stället! Nu kommer vi närmare varandra, bara på andra änden av min gata, en tio-minuters långsam promenad så är jag där! Det känns jättekul! Men gissa om det var varmt att bära och kånka alla grejjor och möbler i helgen? Tur att vi var många :)

När det gäller stickningen så går det sämre, viljan och inspirationen finns där, men som vanligt räcker inte tiden till, och jag känner mig rätt mör efter helgen, så jag vilar några dagar till från stickningen. Dessutom har jag ingen lättstickning att ta till. Håller på med två par sockor och är vid hälen på alla fyra sockorna, så inget jag kan ta med på bussen. Måste ha lite mer hjärna för att "komma över tröskeln".

Kompisen från förr har också börjat blogga nu och jag är så glad att vi sprang in i varandra för att ta upp den gamla bekantskapen!! Att hon också bor ett stenkast bort (fast man måste vara bra jä**la stark för att kasta till henne då) känns också jättekul. Tänkte att jag skulle våldgästa henne nästa helg för lite stickning, det är för långt att vänta till den 14:de. Då är det ju WWKIP-day och jag hoppas att alla i och från Borlänge med omnejd sluter upp till en hejdundrande sticknick i parken!! :)

Jag håller på att bygga en ny blogg också, men den är inte klar så jag kan inte visa den ännu, jag har inget brått med den så den ligger och vilar lite just nu. Där händer inget alls just nu, så ni missar ingenting jag håller bara på och kollar om jag får till det här med bakgrunder, bilder, länkar och sånt. Men så fort den är klar så flyttar jag dit :)

Och idag har jag köpt en sån här:



(bilden har jag lånat från stegraknare.se)


Tänkte jag skulle se om jag eventuellt kan tappa ett kilo eller två om jag får ha en digital leksak med mig :). Idag har jag gått 205 steg, det fattas en hel del till 10 000, men jag gjorde inställningarna precis och har bara gått runt i lägenheten lite.

Nu ska jag hoppa i säng så jag inte är helt död imorgon när klockan ringer 05:25.

Over and out!!

//Zooni


Kommentarer
Postat av: monke

Så du har hittat tangentbordet! Trevligt med lite läsning.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0