Bildbevis Februarisockar

Så idag kom dottern hem med kameran, och jag kan ju inte anklaga henne för att rymma iväg med kameran, det är ju faktiskt hennes :)
I alla fall så fastnade februarisockorna på bild idag, och jag gjorde dem faktiskt klara i februari.

      

Jag stickade dem i enfärgat Opalgarn på stickor 2½. Det var första gången jag stickade i Opal, och tyvärr så kan jag inte säga att jag är speciellt imponerad av det garnet, jag tyckte att det delade sig lätt och efter en stund så fick jag känslan av att det redan var använt, så medans jag stickade så blev sockan nästan lite noppig. Dessutom var det skarvat med knutar på flera ställen, och jag hoppas att det självrandande nystanet jag köpt inte är det, för då kan det ju bli knas med randningen ju.

Dessa sockor stickade jag över helgen och jag kommer garanterat inte att vinna OS i passform med dem.



Garnet var nåt som jag köpt på nån rea nånstans, ett nystan wendygarn med 25% ull och resten akryl. Mjukt och skönt att sticka med dock. Jag avskyr färgerna och det är plufsiga och slappa enligt mig, men mottagren älskar dem och det är ju det som är huvudsaken.

I morgon har vi ställt in kursen i tvåändsstickning och vi ska istället ses och sticka tillsammans på stickcafeét i Vassbo :).

//Zooni

Kommentarer
Postat av: Monica

Jag får önska dig en Glad Påsk med många stickade sockor!

2008-03-19 @ 12:01:36
URL: http://monkeshandarbetsblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0