Påskextra, marssockar och aprilmönster

Jag gillar mönstret till påskextrasockorna, Quill Lace, men jag hade inget lämpligt garn hemma, så det får vänta, men eftersom man får räkna med det i vilken månad man vill så får det hänga i luften lite.

När det gäller marsmönstren så gjorde jag som mitt första intryck sa mig: -Hoppa över dem!! Jag har under tiden inte varit helt overksm, men jag och kameran är inte riktigt överens, så det finns ännu inga bilder. (det kommer). Jag har stickat ett par sockor ur den eminenta boken "Knitting on the road" av Nancy Bush, de heter Whitby och jag är supernöjd med dem, jag har också stickat ett par dashing, från Knitty.com, i rosa till min yngsta dotter. Till båda dessa projekt använde jag mig av det underbara garnet från Argentina som jag fick av mamma :). Vilket fantasktiskt garn!!

Inspirerad av Joanna har jag även påbörjat en nätpåse av ett otäckt bomullsgarn jag hittade i en realåda på Lidl.

Aprilmönstret tilltalar mig verkligen och jag har redan kastat dem på stickorna, jag stickar i Fabel och i en rödorange färgställning, bilder på detta kommer också :)

Nu åter till Tradera för att se om jag kan ropa hem något mer garn :) Har hittat några garn där som jag är aspirant på, hoppas att det inte är någon fler än jag som hittat dem ;). Självklart är det sockgarn för kommande projekt i sock-klubben.
Roligt också att de nu släpper in nya medlemmar under en period (och vid varje tremånaders skifte framöver), bra initiativ, som vanligt :)

Over and out!

//Zooni


Kommentarer
Postat av: Victoria

Ha en trevlig dag! 8)

2008-03-23 @ 13:47:06
URL: http://fameislessthaninfamy.blogg.se
Postat av: Ing-Marie

Hej Zoomi. Jasså det är du som bjuder över mig hela tiden.
Skoja bara. Men jag har edan januari ropat in snart 3kg garn. Mest ullgarn men även Manos garn Och sockgarn .

2008-03-27 @ 21:06:09
URL: http://stickatochklart.spayblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0