Från 0 till 17 på några klick

Jag har gått från att aldrig någonsin ha ägt ett enda nystan DROPS Alpaca, till att helt plötsligt äga 17 nystan :) Det är roligt med rea---------> Garnshoppen.

Två bruna, två orangea, två koksgrå, två gråblå och 9 nystan mörkt armygröna.

De armygröna ska bli en cardigan, det går inte åt riktigt så många nystan, men jag tänkte att det kunde vara bra att ha några extra ;). Det orangea och bruna ska bli något liknade Ilsefins gråa favoriter och det gråblå och kocksgrå ska nog bli ett par vantar eller något annat kul.

Annars så går det framåt, mest med att börja på nya projekt, men jag kommer lite  längre varje dag. Min bruna tröja saknar nu en ärm och luvan, babysetet till vännens nyfödda saknar en ärm och benen på tightsen. Sedan har jag faktiskt börjat på ett par nya sockor, inget speciellt mönster, bara stickar på liksom, fast jag fortfarande inte är klar med Pomatomus, som jag har gett mig den på att jag ska göra klart, om inte annat måste jag göra klart dem för jag kanske behöver stickorna ;)

Min lace ribbon scarf har varit klar läääänge, men den ligger sorgligt och väntar på att bli blockad, och nu börjar det ju bli kyligt på mornarna så jag skulle ju vilja använda den, så jag siktar på att göra det snart.

Om man får vara lite gnällig (och det får jag ju för det här är ju MIN blogg) så tycker jag att det är lite synd att stickamera ordnar flera byten samtidigt, både mix & match, ½par sockor och garn & te är ju alla nu, och jag känner att jag kanske skulle ha valt att vara med på någon fler än garn&te om de inte varit samtidigt. Men nu har jag gnällt klart och jag tycker självklart att Ulika ska ha världens eloge för att hon fixar överhuvudtaget :)

Dags för soffan och stickorna!!

Over and out!!

//Zooni

Kommentarer
Postat av: Ulrika

:-D



Jag har blivit ansatt av mängder med folk som vill ha det ena bytet efter det andra (vilket förstås bara är roligt, jag klagar inte) så nu slog jag till med en hel drös. =)

Garn & te och Mixa & Matcha är väldigt populära, så just de två kommer igen fler gånger!

2008-10-07 @ 21:16:38
URL: http://stickamera.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0